The 10th of July

Shit, less than three days until we are coming home, crazy! As I think I have said a thousand of times, sailing and planning don't equal, but we will try to arrive in Höganäs harbor on time the 10th of July. However, to have a bit of margin we have set the time to sometime between 15.00 and 16.00 local time! I repeat, some time between 15.00 and 16.00 local time we will arrive in Höganäs! If you would like to come down to the harbor and wave when we are arrving please be there at 15.00! Thereafter Maria and I are looking forward to loads of hugs and kisses and a party in true sailor's style. Maria has just refilled our rum storage on Helgoland and throughout the afternoon and evening Carribean rum drinks will be served! We are hoping on glorious summer weather but the yacht club is booked in case of rain. Towards the evening we are planning to eat something together and to those of you who have the opportunity to stay the whole night and party with us (which we hope are all of you :)), please bring your own picnic food (and if you want something else than rum to drink, bring that as well)!


Looking forward to seeing you again!!!

Love/First Mate Sofia & Captain Maria

Posted in Labels: |

7 comments:

  1. Anonymous Says:

    Vi kommer!
    Har ni beställt fint väder? Hoppas det, för vi packar med fikakorgen.
    Vad kommer att hända med er hemsida, seglar Cantare vidare på nya äventyr?
    MVH. Flera trogna läsare

  2. Jan Says:

    Jag ska försöka komma. Håller på att försöka hitta en bil att låna.
    Jag åker från Göteborg om någon vill samåka.

    /Janne

  3. Kaptenen Says:

    Hej hej, fint Västindienväder är beställt och det ser ut som om väderguden är på vår sida. Hemsidan kommer finnas kvar, sammanställning av budget och lite annat smått och gott kommer upp efter hemkomsten, kanske en Atlanten 2 film. Cantare ska förhoppningsvis bjuda på fler seglingsäventyr i framtiden, troligtvis kommer jag ta över henne och min nästa längre segling går till Island. Ses snart. / Kapten Maria

  4. Anonymous Says:

    Hej

    Jag heter Percy Nilsson och är journalist på Helsingborgs Dagblad. Finns det någon möjlighet att få en lite mer exakt tid när ni anlöper Höganäs, några timmar i förväg. Om möjligheten finns kan jag nås på 0431-84212 - kopplad till mobil. Välkomna hem!

  5. First Mate Sofia Says:

    Hej Percy! Segling och planering rimmar tyvärr inte riktigt. Vi har sagt att vi ska ankomma någon gång mellan 15-16 imorgon, och att dem som vill se oss insegla bör vara där vid 15. Så planera in 15.00 så ses vi därefter någon gång! /Föste Styrman Sofia

  6. Unknown Says:

    Tack tjejer för att vi fick vara med på ert mysiga välkommenhem kalas, Kramar L o G

  7. Anonymous Says:

    Hej flickor och välkomna hem. Ni motsvarar med råge mina förväntningar på er. Vilka coola tjejer!
    OlleiViken.
    p.s. jag skickar en Cd till Berne med de bilder jag tog av er ankomst.ds